Aquesta activitat permet una aproximació a diferents tècniques d’anàlisi química d’aigües: colorimetries, volumetries, la utilització de diferents kits o aparells d’anàlisi, entre d’altres. S’analitzaran diversos paràmetres indicadors de la potabilitat de l’aigua: pH, conductivitat, clorurs, amoni, duresa,…
Per realitzar l’activitat donem l’opció que els mateixos alumnes portin algunes mostres d’aigua que posteriorment analitzarem. Si no és així, analitzem aigües que ja posarem nosaltres de diferents procedències.
La metodologia i els materials utilitzats són vàlids per analitzar qualsevol altra aigua i ajuden a familiaritzar-se amb les tècniques, materials i mètodes de treball al laboratori.
Continguts relacionats: Volumetria, colorimetria, indicador, reacció, material de laboratori, càlcul, interpretació, experiment.
Objectius:
• Aprendre diversestècniquesi mètodes de treball experimental al laboratori.
• Posar en pràctica els aprenentatgesi la formulació de química de 2n de batxillerat.
• Identificar i aprendre a manipular estris de laboratori i el treball científic amb rigorositat.
Els ODS (objectius de desenvolupament sostenible) que treballarem en aquesta activitat són:
4. Educació de qualitat
6. Aigua neta i sanejament
12. Consum i producció

