L’objectiu d’aquesta activitat és fer reflexionar sobre la paradoxa de l’escassetat de l’aigua que hi ha al món i el fet de ser el planeta blau. Es treballa de forma molt pràctica les proporcions de les diferents reserves d’aigua que hi ha al planeta, donant a conèixer com està distribuïda l’aigua i si està a l’abast dels humans.
Treballem a partir d’un expositor i 100 ampolles d’aigua que representen el total d’aigua que hi ha al planeta. A partir d’aquí, i amb la participació dels alumnes, anem dividint aquesta aigua fins a obtenir les proporcions de les diferents reserves del món.
Continguts relacionats: Aigua dolça, planeta, aigua subterrània, càlculs matemàtics, investigació, escassetat, disponibilitat de l’aigua, recursos hídrics.
Objectius:
• Conèixer la disponibilitat d’aigua que hi ha al nostre planeta.
• Fer entendre que l’aigua potable és un recurs limitati cal fer-ne un ús adequat.
• Potenciarla capacitat d’extrapolació d’un model de treball a l’aula a la realitat a nivell
Planetari..
• Treballari visualitzarles proporcionsi percentatgesmatemàtics.
Els ODS (objectius de desenvolupament sostenible) que treballarem en aquesta activitat són:
4. Educació de qualitat
6. Aigua neta i sanejament
11. Ciutats i comunitats sostenibles
12. Consum i producció

