A través d’un taller participatiu explicarem el cicle natural de l’aigua i la intervenció que hi fem els humans a partir d’una maqueta i un conjunt de fotografies i rètols que els alumnes aniran situant a diferents punts de la maqueta.
Es tracten tots els estadis del cicle de l’aigua: la condensació de l’aigua, la precipitació, la retenció de l’aigua de pluja pel terreny i l’escolament, la infiltració de l’aigua i l’evaporació. Pel què fa a la intervenció de l’home en el cicle, a la maqueta s’hi localitzen un embassament, un canal, una potabilitzadora, una depuradora i cultius de regadiu entre d’altres elements. També es tracten alguns elements del paisatge relacionats amb l’aigua.
Continguts relacionats: Aigua, cicle, urbà, curs alt, curs mitjà, curs baix, delta, resclosa, embassament.
Objectius:
• Comprendre el cicle natural de l’aigua i que les accions humanes modifiquen aquest cicle.
• Conèixer els canvis d’estat de l’aigua, els seusrecorregutsi el treball com a modelador
i condicionador del paisatge.
• Prendre consciència de la importància de l’aigua i de la seva utilització de forma responsable.
• Potenciarla capacitat d’extrapolació d’un model de la realitat (una maqueta) a l’entorn
proper dels alumnes.
Els ODS (objectius de desenvolupament sostenible) que treballarem en aquesta activitat són:
4. Educació de qualitat
6. Aigua neta i sanejament
12. Consum i producció

