La Granja

La visita a la granja consisteix en visitar els diferents animals que viuen a la granja de la Culla, la majoria d’ells aus, fixar-se en les seves diferents parts, els seus comportaments i alimentar-los.

Objectius:
• Descobrir els diferents animals que poden viure a una
granja
• Sentir la proximitat dels animals, respectar-los i cuidar-los

Paraules clau: granja, animals, gallines, ous

 

Els animals de la Séquia

En 5 espais descobrirem els animals que viuen a la Séquia: de què s’alimenten, on viuen, costums, etc., un taller de pintura amb pigments naturals i un jocs en grup relacionat amb els sons dels animals i la natura.

Objectius:

  • Descobrir diferents hàbitats, aliments, costums dels
    animals
  • Familiaritzar-se amb la percepció de l’entorn a través de diversos sentits
  • Desenvolupar la creativitat artística

Paraules clau: bosc, natura, animals, rastres

Aquesta activitat es pot fer al vostre centre (suplement 1€/alumne)

El bosc, casa meva

A partir de diferents espais experimentals repartits pel bosquet de la Culla els infants podran conèixer quins animals salvatges hi poden viure, els insectes, els arbres la terra i l’equilibri que hi ha entre tots ells

Objectius:
• Descobrir els diferents elements que formen part del bosc i relacionar-los entre ells
• Autoregular-se i escollir les diferents activitats
• Sentir-se part del bosc, relaxar-se i gaudir

Paraules clau: bosc, natura, joc simbòlic, experimentació

Aquesta activitat es pot fer al vostre centre (suplement 1€/alumne)

Si tu et mous, jo em moc. Explorem amb les formes

Aquesta activitat consistirà en veure i aprendre com les formes dels objectes, de la natura, de la casa o del carrer influeixen en la forma en que funcionen les coses tot jugant i explorant.

Objectius:

  • Jugar i manipular engranatges i altres elements
  • Experimentar amb les formes i com interactuen entre elles
  • Cooperar amb els companys i respectar-los

Paraules clau: tècnica, joc, experimentar, formes

Aquesta activitat es pot fer al vostre centre (suplement 1€/alumne)

Tècnica 3_6

Activitat d’experimentació i descoberta de la tècnica per a grups d’infants de 3 a 6 anys. Es duu a terme a les instal·lacions del Museu de la Tècnica de Manresa on els nens i nenes podran interactuar amb diferents materials i propostes que, de manera autònoma i segons els interessos personals de l’alumne, els permetin reflexionar sobre conceptes bàsics relacionats amb la física i la tècnica. Prèviament faran una breu visita a l’exposició adaptada al seu nivell i veuran telers i màquines antigues en funcionament relacionades amb el procés productiu de la cinteria.

És una proposta creada conjuntament entre el Lab 0_6 dels estudis d’Educació Infantil d’UManresa i el Servei educatiu del Parc de la Séquia.

 

Els ODS (objectius de desenvolupament sostenible) que treballarem en aquesta activitat són:

4. Educació de qualitat

 

 

LUDOTECA DE L’AIGUA

Experimentarem i jugarem amb l’aigua amb l’ajuda d’elements com embuts, tubs, pots, ampolles i unes banyeretes i piscinetes al parc de Can Font

Objectius:

  • Jugar amb l’aigua i moure-la d’un lloc a un altre
  • Experimentar algunes de les propietats de l’aigua
  • Cooperar amb els companys i respectar-los

Paraules clau: aigua, joc, experimentar

Aquesta activitat es pot fer al vostre centre (suplement 1€/alumne)

Els sons de l’aigua

En base a un muntatge audiovisual situat a la capella de Can Font, explorarem el cicle de l’aigua a través dels seus sons.

Treballarem el sentit de l’oïda, la capacitat d’estar atents i tenen molta importància les nostres percepcions i sensacions. L’activitat es desenvolupa com un joc d’identificació de sons de l’aigua, més o menys quotidians amb els alumnes de primària i infantil, i de tot el cicle complert, amb els alumnes de secundària. Aquesta identificació és l’excusa perfecte per veure tot el cicle complert de l’aigua, des de que surt del mar fins que hi retorna.

 

Els ODS (objectius de desenvolupament sostenible) que treballarem en aquesta activitat són:

4. Educació de qualitat

6. Aigua neta i sanejament

11. Ciutats i comunitats sostenibles

 

Les plantes fan llana?

En aquesta activitat coneixerem els diferents tipus de teixits que ha utilitzat la humanitat al llarg de la història. Una activitat vivencial on tindrem l’oportunitat de tocar cadascuna de les robes i poder-ne notar les diferents textures. Coneixerem també els teixits d’origen animal com la llana i la seda, així com els materials moderns, en concret, el polièster.

Acabarem l’activitat plantant una llavor d’alguna de les plantes que ens ofereixen material per fer teixit, com el cotó o el lli, i ens l’emportarem a l’escola o a casa per fer-la créixer.

 

Els ODS (objectius de desenvolupament sostenible) que treballarem en aquesta activitat són:

4. Educació de qualitat

11. Ciutats i comunitats sostenibles

15. Vida terrestre

 

Insectes i bestioletes

Observarem insectes i bestioles a l’exterior, i gràcies a uns insectes gegants i altres animals de plàstic, arribarem a classificar què són insectes i què no. A partir d’això descobrirem com són els insectes i algunes de les seves característiques.

Estacionalitat: Primavera i tardor

Els ODS (objectius de desenvolupament sostenible) que treballarem en aquesta activitat són:

4. Educació de qualitat

15. Vida terrestre