La visita a la granja consisteix en visitar els diferents animals que viuen a la granja de la Culla, la majoria d’ells aus, fixar-se en les seves diferents parts, els seus comportaments i alimentar-los.
Objectius:
• Descobrir els diferents animals que poden viure a una
granja
• Sentir la proximitat dels animals, respectar-los i cuidar-los
Paraules clau: granja, animals, gallines, ous
En 5 espais descobrirem els animals que viuen a la Séquia: de què s’alimenten, on viuen, costums, etc., un taller de pintura amb pigments naturals i un jocs en grup relacionat amb els sons dels animals i la natura.
Objectius:
Paraules clau: bosc, natura, animals, rastres
Aquesta activitat es pot fer al vostre centre (suplement 1€/alumne)
A partir de diferents espais experimentals repartits pel bosquet de la Culla els infants podran conèixer quins animals salvatges hi poden viure, els insectes, els arbres la terra i l’equilibri que hi ha entre tots ells
Objectius:
• Descobrir els diferents elements que formen part del bosc i relacionar-los entre ells
• Autoregular-se i escollir les diferents activitats
• Sentir-se part del bosc, relaxar-se i gaudir
Paraules clau: bosc, natura, joc simbòlic, experimentació
Aquesta activitat es pot fer al vostre centre (suplement 1€/alumne)
Aquesta activitat consistirà en veure i aprendre com les formes dels objectes, de la natura, de la casa o del carrer influeixen en la forma en que funcionen les coses tot jugant i explorant.
Objectius:
Paraules clau: tècnica, joc, experimentar, formes
Aquesta activitat es pot fer al vostre centre (suplement 1€/alumne)
Activitat d’experimentació i descoberta de la tècnica per a grups d’infants de 3 a 6 anys. Es duu a terme a les instal·lacions del Museu de la Tècnica de Manresa on els nens i nenes podran interactuar amb diferents materials i propostes que, de manera autònoma i segons els interessos personals de l’alumne, els permetin reflexionar sobre conceptes bàsics relacionats amb la física i la tècnica. Prèviament faran una breu visita a l’exposició adaptada al seu nivell i veuran telers i màquines antigues en funcionament relacionades amb el procés productiu de la cinteria.
És una proposta creada conjuntament entre el Lab 0_6 dels estudis d’Educació Infantil d’UManresa i el Servei educatiu del Parc de la Séquia.
Els ODS (objectius de desenvolupament sostenible) que treballarem en aquesta activitat són:
4. Educació de qualitat
Experimentarem i jugarem amb l’aigua amb l’ajuda d’elements com embuts, tubs, pots, ampolles i unes banyeretes i piscinetes al parc de Can Font
Objectius:
Paraules clau: aigua, joc, experimentar
Aquesta activitat es pot fer al vostre centre (suplement 1€/alumne)
En aquesta activitat coneixerem els diferents tipus de teixits que ha utilitzat la humanitat al llarg de la història. Una activitat vivencial on tindrem l’oportunitat de tocar cadascuna de les robes i poder-ne notar les diferents textures. Coneixerem també els teixits d’origen animal com la llana i la seda, així com els materials moderns, en concret, el polièster.
Acabarem l’activitat plantant una llavor d’alguna de les plantes que ens ofereixen material per fer teixit, com el cotó o el lli, i ens l’emportarem a l’escola o a casa per fer-la créixer.
Els ODS (objectius de desenvolupament sostenible) que treballarem en aquesta activitat són:
4. Educació de qualitat
11. Ciutats i comunitats sostenibles
15. Vida terrestre
Observarem insectes i bestioles a l’exterior, i gràcies a uns insectes gegants i altres animals de plàstic, arribarem a classificar què són insectes i què no. A partir d’això descobrirem com són els insectes i algunes de les seves característiques.
Estacionalitat: Primavera i tardor
Els ODS (objectius de desenvolupament sostenible) que treballarem en aquesta activitat són:
4. Educació de qualitat
15. Vida terrestre