Publicat el 1 de juny de 2021
El passat 16 de maig, va tenir lloc l’activitat ‘Què tenen en comú les matemàtiques i les pedres?’, amb motiu de la commemoració del Dia Internacional dels Museus (DIM 2021).
Un interrogant que plantejava en si mateix reptes relacionats amb el Museu de Gelogia Valentí Masachs de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), ubicat al Campus UPC Manresa, i el Museu de la Tècnica de Manresa i les matemàtiques, i que es podia resoldre des dels dos museus i des del camí que els uneix. Les persones que hi van participar van poder escollir el museu des d’on iniciar l’activitat.
Des dels dos museus s’ha constatat que l’activitat va ser un èxit i que va tenir molt bona rebuda per part del públic. L’esdeveniment mostra la importància de la col·laboració entre museus, de la qual els dos monitors participants, el David Fornell i el Roger Gaona, ambdós estudiants de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), també valoren molt positivament els resultats, alhora que es mostren molt satisfets d’haver fet l’activitat.
De cara al curs vinent (2021-2022), els dos museus oferiran al públic i les escoles la possibilitat de fer una visita conjunta entre el Museu de la Tècnica de Manresa i el Museu de Geologia Valentí Masachs, basada en l’activitat realitzada durant aquell cap de setmana i que inclourà també algun joc de màgia matemàtic. Com diu la professora Montse Alsina, professora del Departament de Matemàtiques de la UPC a l’EPSEM, i impulsora d’aquestes accions conjuntes, l’èxit de participació “és una prova més d’una suma que, de fet, multiplica”, ja que la suma d’esforços té, en aquest cas, efectes multiplicadors.
Diplomes per a estudiantat de secundària
El dissabte anterior, dia 15 de maig, el Museu de la Tècnica va acollir també l’acte de cloenda i l’entrega de diplomes de final de curs als joves de l’’Anemx+mates’ i el ‘7deMates’, projectes impulsats per la UPC Manresa amb la col·laboració d’un grup de professorat de secundària. El director del museu, Eudald Serra, va donar la benvinguda a les famílies dels joves participants, que van gaudir de la projecció d’una xerrada en streaming sobre Matemàtiques i epidèmies, a la gran sala del museu, respectant totes les mesures imposades per de la COVID-19, així com d’una activitat per resoldre reptes matemàtics, plantejats a partir de construccions geomètriques amb cintes fabricades en el mateix museu i que va tenir lloc a l’exterior.