Publicat el 24 de febrer de 2012
El proper diumenge 26 de febrer, a les 18.00 hores, al Museu de la Tècnica de Manresa i dins del marc de les Festes de la Llum, sota la direcció de Lluís Arguijo, l'Orfeó Manresà interpretarà conjuntament amb els cors de la seva Escola Coral, el Grup d'Iniciació, el Cor Infantil i el Cor Jove, l'Orquestra Camerata Bacasis i tres solistes, un concert, a on la peça central, és la Cantata nº 140 de J.S. Bach.
Es comptarà amb la presència de l'Honorable Conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya Ferran Mascarell, del Director del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana, Lluís Puig, de l'Il·lm. Alcalde de Manresa Valentí Junyent i del Regidor Delegat de Cultura Joan Calmet.
El programa previst s'obra amb la participació de les formacions de l'Escola Coral que interpretaran
Nina atrib.G.B.Pergolesi
Kyrie de la Messe Brève Léo Delibes
Ave Maria atrib.G.Caccini
Tot seguit, s'afegirà el cor de l'Orfeó Manresà per interpretar:
Panis angelicus César Franck
A Gaelic Blessing John Rutter
The Lord bless you and keep you John Rutter
I amb els solistes Christina Koch, soprano, Isidre Badia, tenor i Jordi Boltà, baríton, tots conjuntament interpretaran:
CANTATA BWV 140
"Wachet auf, ruft uns die Stimme" Johan Sebastian Bach
Cor
Recitatiu
Aria duetto
Coral
Recitatiu
Aria duetto
Coral
La cantata núm. 140 de Bach, Wachet auf, ruft uns die Stimme (Desperteu, la veu ens crida), BWV 140, és una cantata escrita el 1731 per Johann Sebastian Bach i estrenada el 25 de novembre del mateix any.
Basada en l'obra coral amb el mateix nom de Philipp Nicolai de l'any 1599, aquest himne luterà és una de les cantates de Bach més famoses i representades actualment, tant en el seu alemany original com en la varietat de traduccions angleses. El text en què es basa és la paràbola de les deu verges de Mateu 25:1-13, una lectura que es planificava en l'epístola luterana d'aquell temps el 27è diumenge després de la Trinitat. A causa del fet que aquest diumenge només apareixia al calendari litúrgic els anys en què la Pasqua s'esdevenia el més aviat possible (entre el 22 i el 26 de març), la cantata era rarament representada. En vida de Bach només va sonar en dues ocasions el 1731 i el 1742.